rozwiń filtry »

26

Wideo o Teleskopie Hubble’a pokazuje, jak mali jesteśmy w skali Wszechświata

26.02.2017 08:33, dodał: Anna Borzęcka
Ocena:

W serwisie Vimeo pojawił się interesujący film, który w minimalistyczny sposób przedstawia historię Głębokiego Pola Hubble'a - słynnego zdjęcia wykonanego przez Kosmiczny Teleskop Hubble'a, oraz wyjaśnia jego znaczenie.

W 1995 roku astronomowie zwrócili Kosmiczny Teleskop Hubble’a w kierunku, mogłoby się wydawać, pustego regionu w przestrzeni kosmicznej, aby sprawdzić, co się w nim znajduje. W ten sposób odnaleziono oszałamiającą liczbę niemal 3000 obiektów, które świeciły niewystarczająco jasno, abyśmy byli w stanie ujrzeć je gołym okiem. Krótkie wideo, które w serwisie Vimeo opublikował użytkownik o pseudonimie Bliink, wyjaśnia, co właściwie odkryli astronomowie, a także, dlaczego ta pozornie pusta część kosmosu jest dla nas tak ważna.

Wspomniany film w minimalistyczny sposób przedstawia historię stojącą za obrazem zwanym Głębokim Polem Hubble’a oraz na podstawie prostych porównań wyjaśnia, jak wielki obszar ten obraz obejmuje. Właściwie, region uchwycony na zdjęciu zajmuje zaledwie 1 z 24 milionów części nieba. W regionie tym znajduje się ogromna liczba galaktyk i gwiazd, co dowodzi, że Wszechświat jest dość zatłoczonym miejscem.

Później, po przejściu wielu misji serwisowych, Kosmiczny Teleskop Hubble’a zdołał uchwycić jeszcze więcej podobnych obrazów. Co więcej, udało się mu wykonać nawet zdjęcie fragmentu Wszechświata sprzed 14 miliardów lat. Być może, dzięki licznym naprawom, teleskop będzie pracować do 2020 roku.

Źródło: Vimeo