rozwiń filtry »

Wyszukiwanie publikacji

Aktualności

list
18

Tablety Apple iPad Pro zawieszają się podczas ładowania

18.11.2015 09:30, dodał: Maksym Słomski
Ocena:

Najnowsze dziecko Apple, iPad Pro od jakiegoś czasu sprzedawany jest w Polsce w zawrotnej cenie 3999 złotych. Zanim go kupicie, zastanówcie się dobrze, bowiem w Internecie pojawia się coraz to więcej komentarzy związanych z usterką, która wydaje się dotykać wszystkich wyprodukowanych egzemplarzy tego urządzenia.

W sieci - zarówno na stronach poświęconych produktom Apple, jak na przykład macrumors.com, w licznych postach w serwisie Reddit oraz oficjalnym forum pomocy technicznej Apple, pojawia się coraz więcej głosów rozżalonych użytkowników iPadów Pro. Dotyczą one problemu związanego z ładowaniem urządzenia, które po dłuższym podłączeniu do gniazdka sieciowego zawiesza się. Jedynym sposobem przywrócenia iPada Pro do żywych jest... hard reset (czyli tzw. "twardy reset").

Schemat zawsze jest podobny: urządzenie ładuje się do poziomu 100%, a gdy zostaje podłączone do zasilania na dłuższy czas, zamiera. Po twardym resecie tablet pokazuje w pełni naładowaną baterię. W niektórych przypadkach jeden hard reset nie wystarcza i niezbędne jest ponowienie tego zabiegu. W tym miejscu swój przypadek opisuje użytkownik "BizzaroClark" na forum MacRumors.

Identyczny scenariusz ma miejsce w przypadku wielu innych internautów - na Mac Kung Fu, oficjalnym forum wsparcia technicznego Apple oraz Reddicie.

Problem wydaje się dotykać absolutnie wszystkich wersji tabletu - zarówno wyposażonych w Wi-Fi, jak i łączność LTE, w różnych wariantach pojemności. Na temat jego przyczyn prowadzone są szeroko zakrojone spekulacje, ale jednoznacznego powodu nie wskazał do tej pory żaden z użytkowników, ani nawet wsparcie techniczne Apple.

Pracownicy Apple zalecają całą paletę działań - począwszy od przywrócenia ustawień fabrycznych na urządzeniu za pośrednictwem iTunes, po wspomniany wcześniej reset urządzenia, wywołany za pomocą kombinacji klawisza uśpienia oraz przycisku home. Żadna z metod zdaje się jednak nie skutkować jak należy i rozwiązania, które trwale rozwiąże problem po prostu nie ma. Producent wymienia urządzenia na nowe, ale te są obarczone dokładnie tą samą usterką.

Co ciekawe, w zeszłym miesiącu na podobne problemy narzekali użytkownicy iPhone 6s, 6s Plus oraz 6. Do dziś Apple błędu nie naprawiło, ani nawet nie wystosowało komentarza w sprawie.

Źródło: Mac Kung Fu, Apple, Reddit, Mac Rumors






Polecane artykuły

Testy

Poradniki

Tagi

 android   apple   ciekawostki   gaming   google   gry   internet   komputery   kosmos   microsoft   mobilne   nauka   polska   samsung   smartfon   smartfony   tablet   technologia   telefony   windows 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies.