rozwiń filtry »

Wyszukiwanie publikacji

Aktualności

maj
27

Quake 2 z RTX będzie udostępniony za darmo - oto data premiery

27.05.2019 09:55, dodał: Arfałek
Ocena:

NVIDIA przerobiła klasyczną grę Quake II, wyposażając ją w ulepszoną oprawę graficzną wykorzystującą ray racing. Okazuje się, że w kultową produkcję zagramy za darmo!

Firma NVIDIA ogłosiła dzisiaj podczas Computex, że gra Quake II RTX będzie od 6 czerwca dostępna bezpłatnie na stronie GeForce.com.  Quake II RTX jest pierwszą grą na świecie, w której każda ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing), co oznacza że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray tracingu. Rezultatem jest oszałamiający nowy wygląd Quake II, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, wydanej oryginalnie w 1997 roku przez studio id Software.

Nowe poziomy realizmu widoczne w Quake II RTX to m.in. światło dzienne liczone w czasie rzeczywistym o wysokim zakresie dynamiki z dokładnym odwzorowaniem wpływu promieni słonecznych i oświetlenia pośredniego, jak również precyzyjnie renderowanie powierzchni podlegających procesom fizycznym. Na przykład: woda i szkło dokładnie załamują światło, zróżnicowane powierzchnie zapewniają dokładne odbicia, a poszczególne źródła oświetlają obiekty będące w ich pobliżu. Zwiększono również szczegółowość broni i tekstur oraz dodano ulepszony odszumiacz w celu zwiększenia jakości obrazu.

Quake II RTX zawiera trzy pierwsze poziomy kampanii dla pojedynczego gracza tej klasycznej gry. Gracze, którzy posiadają już pełną wersję Quake II, mogą wykorzystać path tracing we wszystkich poziomach gry, a także w trybach deathmatch i kooperacji przeznaczonych dla wielu graczy.

„Quake II RTX jest wyrazem naszej miłości i pasji do gier komputerowych”, powiedział Matt Wuebbling, szef działu marketingu GeForce w firmie NVIDIA. „Dzięki zastosowaniu nowej generacji technik graficznych wykorzystujących ray tracing i użyciu API Vulkan, możemy podzielić się tą klasyczną grą komputerową z nową generacją graczy, którzy mogą ją pobrać i zagrać za darmo”.

Nowy wygląd klasycznej gry osiągnięto dzięki wykorzystaniu jednej z technik ray tracingu znanej jako śledzenie ścieżek (path tracing), która śledzi promienie świetlne (ścieżki) w poszczególnych scenach w taki sposób, że łączy wszystkie efekty świetlne w jeden algorytm ray tracingu. Ta wygodna forma renderowania jest wykorzystywana w grafice komputerowej w przemyśle filmowym, ale dotąd była zbyt wymagająca, aby można było ją zastosować w grach.

Efekty graficzne w Quake II RTX są zaawansowane tak bardzo, że aby mogły być wykorzystane w czasie rzeczywistym, wymagają sprzętowego wsparcia dla ray tracingu, takiego jak wyspecjalizowane rdzenie RT znajdujące się w kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX z architekturą Turing. Minimalne wymagania dla uruchomienia gry Quake II RTX w odpowiedniej liczbie klatek to... karta graficzna GeForce RTX 2060.






Polecane artykuły

Testy

Poradniki

Tagi

 android   apple   ciekawostki   gaming   google   gry   internet   komputery   kosmos   microsoft   mobilne   nauka   polska   samsung   smartfon   smartfony   tablet   technologia   telefony   windows 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies.