rozwiń filtry »

Wyszukiwanie publikacji

Aktualności

sier
10

Potwierdzone: Denuvo obniża wydajność w grach

10.08.2018 13:17, dodał: Anna Borzęcka
Ocena:

Pokazuje to test przeprowadzony z udziałem gier w wersji z Denuvo i bez.

DRM (z ang. digital rights menagement) to skrót, który został przez graczy znienawidzony. Dlaczego? Określa on bowiem ogół najprzeróżniejszych zabezpieczeń, którymi opatrza się między innymi gry – po to, aby były one dostępnie tylko i wyłącznie dla legalnych nabywców. W praktyce jednak zabezpieczenia te często szkodzą tym legalnym nabywcom, a nie tylko piratom. Ostatnio najczęściej omawianym zabezpieczeniem jest Denuvo, które podejrzewano o wywieranie negatywnego wpływu na płynność animacji w grach.

Aby możliwe było dokonanie wiarygodnego porównania działania gier z tym zabezpieczeniem i po jego wyeliminowaniu, Denuvo musiałoby zostać z produkcji rzeczywiście usunięte, a nie po prostu wyłączone przez cracka. Na szczęście, niektórzy deweloperzy z czasem decydują się na rezygnację z Denuvo w swoich tytułach, a coraz większa ich liczba decyduje się na umieszczanie gier na GOGu, gdzie zgodnie z polityką platformy te nie mogą posiadać zabezpieczeń DRM. Tę okazję wykorzystał youtuber o nicku Overlord. Umieścił on na swoim kanale film, który zawiera zestawienie płynności animacji w siedmiu różnych grach, z Denuvo i bez niego.

Tytuły porównane przez Overlorda to Hitman, Abzu, Sherlock Holmnes: The Devil’s Daughter, Mass Effect: Andromeda, Mad Max, Agent of Mayhem oraz Sniper: Ghost Warrior 3. Porównanie zostało dokonane na platformie wyposażonej w procesor i7-2600K i kartę graficzną Ge Force GTX 1080 Ti. Jakie były wyniki testu?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Otóż, na niektóre gry usunięcie Denuvo w żaden sposób nie wpłynęło. Te gry to Hitman, Abzu oraz Sniper: Ghost Warrior 3. W ostatnim przypadku choć doszło do niewielkiego wzrostu średniej liczby klatek na sekundę, odnotowano podobny spadek minimalnej liczby klatek.

W innych tutułach brak Denuvo doprowadził jednak do dość sporego wzrostu minimalnej i średniej liczby klatek. W Mass Effect: Andromeda średnia liczba klatek wzrosła z 57 na 64. W Mad Maxie było podobnie – z 54 do 60 klatek na sekundę. Jak więc widać, kolejne zabezpieczenie DRM uderza nie tylko w piratów, ale także w uczciwych ludzi.

Źródło: YouTube






Polecane artykuły

Testy

Poradniki

Tagi

 android   apple   ciekawostki   gaming   google   gry   internet   komputery   kosmos   microsoft   mobilne   nauka   polska   samsung   smartfon   smartfony   tablet   technologia   telefony   windows 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies.