rozwiń filtry »

Wyszukiwanie publikacji

Aktualności

lip
03

Porażka aQuantive - Microsoft stracił 6 mld dolarów!

03.07.2012 17:12, dodał: Marta Mosińska
Ocena:

Każdemu z biegiem lat może powinąć się noga, tak właśnie stało się z Microsoftem. Brutalna rzeczywistość zweryfikowała plany dotyczące spółki aQuantive.

Microsoft kupił aQuantive za 6,3 miliarda dolarów w maju 2007 roku. Był to krok ku zagarnięciu dotychczasowemu monopoliście – Google, rynku reklam online. Było to działanie pod wpływem impulsu, gdyż kilka tygodni wcześniej Google nabyło DoubleClick Inc. Transakcja ta nie przyśpieszyła wzrostu przychodów. Odpisanie od zysków zakupu firmy aQuantive było tylko kwestią czasu, rozliczeniem błędów. Przed oświadczeniem wydanym przez Microsoft analitycy określali zysk firmy na około 5,3 miliarda dolarów, teraz prawdopodobnie firma wykaże niewielką stratę.

Steve Ballmer CEO Microsoftu w swoim oświadczeniu ogłosił, że „Jest to decyzja dotycząca rachunkowości, którą firma dokonała na podstawie tego jak rozwija się biznes w zestawieniu z oczekiwaniami, które mieliśmy.”

Od momentu zakupu aQuantive Microsoft odniósł całościowo stratę 9 miliardów dolarów z działu online. Te rozczarowujące wyniki Microsoftu, ściśle powiązane są z sukcesem reklamowym Google. To właśnie Google, bowiem w ubiegłym roku większą cześć swojego przychodu odniosło z rynku reklam internetowych. Jak widać powiedzenie „kto pierwszy, ten lepszy” sprawdza się również w odniesieniu do wielkich biznesów internetowych.

Źródło: BBC News, Guardian






Polecane artykuły

Testy

Poradniki

Tagi

 android   apple   ciekawostki   gaming   google   gry   internet   komputery   kosmos   microsoft   mobilne   nauka   polska   samsung   smartfon   smartfony   tablet   technologia   telefony   windows 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies.