Poczta Polska: klienci na Poczcie za paczki i znaczki zapłacą kartą

Zmiany są efektem zakończonego przetargu na 8,5 tys. terminali POS, które trafią do placówek pocztowych. Usługa będzie dostępna we wszystkich placówkach własnych Spółki.
Udostępnienie płatności bezgotówkowych ułatwi i przyśpieszy obsługę klientów oraz zwiększy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską. Na przełomie marca i kwietnia planowany jest pilotaż w 200 placówkach a tzw. wdrożenie produkcyjne płatności planowane jest od 1 czerwca 2016 r. (do 30 czerwca wyposażone w POS będą wszystkie placówki).
Po wprowadzeniu transakcji kartą, klienci Poczty Polskiej będą mogli bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych opłat zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe). „Będziemy akceptować mikropłatności. To oznacza, że za każdy towar i usługę zapłacimy kartą. Jesteśmy przekonani, że udostępnienie płatności bezgotówkowych ułatwi i przyśpieszy obsługę klientów oraz zwiększy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską” – mówi Łukasz Kulesza, dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych w Poczcie Polskiej.
Poczta Polska jako pierwsza na rynku polskim zaoferuje klientom w placówkach możliwość płatność kartą za paczki opłacane przy odbiorze (przesyłki pobraniowe). Poczta będzie akceptować płatności kartami VISA i MasterCard, w tym również realizowane w technologii bezstykowej. Posiadacze kart zagranicznych banków będą mogli dokonać wygodnej płatności w walucie karty (usługa DCC).
Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci będą mogli skorzystać z szerszego wachlarza usług niż dotychczas. Dodatkowe usługi to m.in:
– cash-back w ramach płatności kartą (usługa, dzięki której klient może wygodnie wypłacać w placówce pocztowej niewielkie kwoty pieniędzy (do 300 złotych),
– wypłata gotówki. Usługa ta kierowana jest do osób, które często korzystają z możliwości wypłaty gotówki w okienku (nie tylko w celu zapłaty za usługi) oraz do mieszkańców mniejszych miejscowości, dla których placówka pocztowa jest bliższa i wygodniejsza niż bankomat,
– doładowania telefonów komórkowych m.in takich operatorów telefonii komórkowej jak: T-Mobile, Heyah, TAK-TAK, Orange, Nju Mobile, Plus, Play, Telegrosik, LycaMobile oraz VirginMobile,
– sprzedaż voucherów – unikatowych kombinacji znaków (Kod Elektroniczny), pozwalających na dokonywanie płatności w serwisach internetowych m.in.za usługi lub dostawy.

Źródło: inf. prasowa