rozwiń filtry »

Wyszukiwanie publikacji

Aktualności

lip
19

Ouya dofinansuje deweloperów gier. Szykują się nowe exclusive'y!

19.07.2013 17:35, dodał: Krzysztof Cyło
Ocena:

O Ouya pisało się naprawdę sporo. Konsola zawojowała Kickstarterem, po czym zawiodła opóźniającą się premierą i licznymi ubytkami zarówno od strony osprzętu, jak i oprogramowania. Na tę chwilę sytuacja jest już ustabilizowana, system co jakiś czas jest aktualizowany, a ponadto producent pragnie za wszelką cenę poszerzyć bibliotekę dostępnych dla Ouya gier.

Być może odwiedzaliście już stronę główną projektu - Ouya.tv. Zapewne zwróciliście wówczas uwagę na licznik gier dostępnych dla konsolki. Tempo przyrostu jest całkiem sporo, niemal codziennie dochodzą nowe pozycje, niemniej producenta to nie zadowala. Twórcy Ouya pragną, by na ich konsolę trafiały exclusive'y z prawdziwego zdarzenia. Z tego względu wystartował właśnie projekt Free the Games Fund.

Projekt zakłada, że Ouya dofinansuje każdego dewelopera gier, o ile spełni on określone wymagania. Przede wszystkim projekt danej aplikacji musi zdobyć zainteresowanie użytkowników serwisu crowdfundingowego - Kickstartera. Na jego łamach kampania musi pozyskać minimum 50 tys. dolarów. Ouya zobowiążę się przy tym do podwojenia zebranej kwoty do maksymalnie 250 tys. dolarów. Istotne jest też, by deweloper zdecydował się wydać grę na konsolę Ouya na warunkach wyłączności. Dany tytuł musi pozostać exclusive'em przez co najmniej sześć miesięcy; nie będzie on mógł zatem zagościć na smartfonach i tabletach lub konsolach konkurencji. To jednak nie wszystko.

Najlepiej prosperująca kampania w okresie obowiązywania akcji Free the Games Fund, zostanie ponadto nagrodzona bonusem w postaci kolejnych 100 tys. zielonych. Czas trwania projektu wyniesie rok, licząc od 9 września 2013.

Nie wiem jak Wy, ale ja uważam, że pomysł Ouya jest na swój sposób genialny. Czy można było opracować inne rozwiązanie, które z jednej strony przyciągnie do środowiska konsoli znakomitych deweloperów, których pomysły zostaną aprobowane przez internautów drogą Kickstartera, a z drugiej zwiększy atrakcyjność samej konsoli? W końcu to działanie marketingowe nie ogranicza się jedynie do okrągłych sloganów reklamowych i fachowo wykonanych materiałów promocyjnych. Im więcej dobrych gier trafi na Ouya, tym śmielej nazywana ona będzie pełnoprawną konsolą; kanałem dostępu do domowej rozrywki.

źródło: ouya.tv






Polecane artykuły

Testy

Tagi

 android   apple   ciekawostki   gaming   google   gry   internet   komputery   kosmos   microsoft   mobilne   nauka   polska   samsung   smartfon   smartfony   tablet   technologia   telefony   windows 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies.