rozwiń filtry »

Wyszukiwanie publikacji

Aktualności

gru
04

NVIDIA zwiększa liczbę klatek z DXR w Battlefieldzie V aż o 50%

04.12.2018 09:55, dodał: Benek
Ocena:

NVIDIA zamyka usta krytykom. Jak widać wystarczyła garść zmian na poziomie programowym, aby diamentralnie zwiększyć wydajność kart GeForce RTX w pierwszej produkcji wykorzystującej technologię śledzenia promieni DXR.

A jednak się udało. NVIDIA znacząco zoptymalizowała sterowniki do swoich najnowszych kart graficznych GeForce RTX. W połączeniu z nową aktualizacją do gry Battlefield V pozwoliło to aż o 50% zwiększyć liczbę klatek, po włączeniu technologii śledzenia promieni DXR (ray tracing). Co na to osoby, które narzekały na słabą wydajność nowej generacji kart?

Już dziś zostanie opublikowana aktualizacja Rozdział 1: Wstęp do gry Battlefield V, która doda sporo nowych treści. Battlefield V jest pierwszym tytułem, który wykorzystuje śledzenie promieni DXR w czasie rzeczywistym, dzięki opublikowaniu 14 listopada aktualizacji. W międzyczasie firmy NVIDIA, EA i DICE pracowały nad zoptymalizowaniem działania funkcji śledzenia promieni w Battlefield V, czego efektem jest zwiększenie wydajności. Wartości są naprawdę zadowalające:

- Gracze posiadający kartę GeForce RTX 2080 Ti mogą osiągnąć teraz 60+ klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p i poziomem efektów odbić DXR ustawionym na Ultra.

- Gracze posiadający kartę GeForce RTX 2080 mogą osiągnąć teraz 60+ klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p i poziomem efektów odbić DXR ustawionym na Medium.

- Gracze posiadający kartę GeForce RTX 2070 mogą osiągnąć teraz 60+ klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p i poziomem efektów odbić DXR ustawionym na Medium.

Na pewno znowu znajdą się malkontenci narzekający na to, że tak droga karta jak GeForce RTX 2080 Ti powinna radzić sobie jeszcze lepiej, ale... moi drodzy, tak działa postęp. Rzadko kiedy urządzenia 1. generacji oferujące obsługę danej technologii zadowalają swoją wydajnością w pełni wszystkich odbiorców. Dotyczy to absolutnie każdego segmentu urządzeń. Nie wiem jak Wy, ale ja się cieszę z aż tak daleko idącej poprawy. 

Zastosowane poprawki to m.in.:

•        Ulepszenie stabilności działania gry podczas uruchamiania z włączonym trybem śledzenia promieni DXR.
•        Poprawiona wydajność kilku elementów implementacji śledzenia promieni.
•        Poprawiona wydajność działania śledzenia promieni padających na liście i roślinność.
•        Wykorzystanie danych z bufora ramki, gdy zachodzi taka potrzeba, w celu zwiększenia ogólnej jakości śledzenia promieni.
•        Usunięto nieaktywną geometrię ze scen ze śledzeniem promieni.
•        Naprawiono działanie poziomu Medium ustawień jakości obrazu.

Zmiany w Battlefield V zaprezentowano na materiale wideo:

Dzisiejszy sterownik Game Ready dedykowany jest przede wszystkim aktualizacji Rozdział I: Wstęp do gry Battlefield V. Posiada on jednak również optymalizacje dla debiutującego dziś Just Cause 4 oraz World of Warcraft: Battle for Azeroth z łatką zapewniającą wzrost wydajności w trybie DX12.






Tagi

 android   apple   ciekawostki   gaming   google   gry   internet   komputery   kosmos   microsoft   mobilne   nauka   polska   samsung   smartfon   smartfony   tablet   technologia   telefony   windows 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies.