rozwiń filtry »

Wyszukiwanie publikacji

Aktualności

luty
14

NVIDIA DLSS trafiła do Battlefield V i Metro Exodus! To wielki przełom

14.02.2019 07:30, dodał: Maksym Słomski
Ocena:

Battlefield V i Metro Exodus obsługują od teraz ray tracing w czasie rzeczywistym oraz technikę NVIDIA DLSS (deep-learning super-sampling). Implementacja ray tracingu i DLSS daje graczom nie tylko świetne efekty wizualne, ale także znacznie lepszą wydajność.

Firma NVIDIA poinformowała o implementacji technologii DLSS w dwóch grach, w które obsługują także ray tracing, czyli wyświetlanie realistycznych promieni w czasie rzeczywistym. Mowa o Battlefield V oraz Metro: Exodus, które swoją premierę będzie miało już jutro.

Metro Exodus otrzymuje obsługę ray tracingu i DLSS na premierę

Metro Exodus, trzecia odsłona serii Metro, będzie obsługiwać ray tracing w czasie rzeczywistym już w dniu premiery, która zapowiedziana jest na piątek, 15 lutego 2019 roku. Metro Exodus wykorzystuje platformę NVIDIA RTX do efektów rozproszonego globalnego oświetlenia (global illumination) opartego na ray tracingu w czasie rzeczywistym oraz okluzji otoczenia (ambient occlusion), zapewniając naturalne, realistyczne światło. Ogłoszono również, że od początku gra będzie również wspierać technikę NVIDIA DLSS.

Ray tracing umożliwia pokazanie jak światło naprawdę wygląda i jak się zachowuje, zwiększając realizm w grach. A większy realizm oznacza bardziej intrygującą rozgrywkę. Właśnie dlatego firma NVIDIA współpracowała z 4A Games przy zaimplementowaniu ray tracingu w czasie rzeczywistym do gry Metro Exodus, wyczekiwanym sequelu legendarnej post-apokaliptycznej serii. To mroczny i charakterny świat, w którym światło odgrywa duże znaczenie.

Największym wkładem ray tracingu w Metro Exodus jest atmosfera — poziom niepokoju, który powoduje głębsze zanurzenie gracza w świat gry. Realistyczne oświetlenie wykorzystuje subtelne wizualne bodźce zakorzenione w naszej psychice, dostarczając uczucia i emocje, które nie były wcześniej odczuwalne w grach wideo. Jest to poziom dotąd zarezerwowany dla filmów.

Deep Learning Super Sampling (DLSS) to technika platformy NVIDIA RTX, która wykorzystuje głębokie uczenie się (deep learning) i sztuczną inteligencję w celu poprawy wydajności gry przy jednoczesnym zachowaniu jakości obrazu. DLSS pomaga graczom osiągnąć płynność wyświetlanego obrazu podczas zastosowania wymagających ustawień graficznych. Gracze mogą uzyskać w Metro Exodus nawet 30% poprawę wydajności przy wykorzystaniu ustawień Ultra i włączonemu ray tracingowi, w zależności od zastosowanej karty graficznej i użytej rozdzielczości.

Battlefield V otrzymuje wsparcie techniki DLSS oraz kolejne optymalizacje

Battlefield V był pierwszym tytułem wspierającym śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, a teraz otrzymał obsługę techniki DLSS, zapewniającej wzrost wydajności, gdy ray tracing jest włączony. Gracze mogą uzyskać w Battlefield V do 40% większą wydajność dzięki DLSS, w zależności od zastosowanej karty graficznej i użytej rozdzielczości. Nowa aktualizacja zawiera również kilka dalszych optymalizacji działania techniki śledzenia promieni.

Gracze z kartami GeForce są przygotowani do rozgrywek w Battlefield V oraz Metro Exodus

W związku z premierą gry Metro Exodus oraz wsparciem techniki DLSS w Battlefield V, NVIDIA wydała wczoraj nowy sterownik Game Ready zawierający optymalizacje dla obu tytułów.






Polecane artykuły

Testy

Poradniki

Tagi

 android   apple   ciekawostki   gaming   google   gry   internet   komputery   kosmos   microsoft   mobilne   nauka   polska   samsung   smartfon   smartfony   tablet   technologia   telefony   windows 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies.