rozwiń filtry »

Wyszukiwanie publikacji

Aktualności

list
15

Listopadowe nowości dla kart NVIDIA GeForce RTX

15.11.2018 09:30, dodał: Arfałek
Ocena:

Kiedy Jensen Huang ogłosił podczas targów Gamescom 2018, że NVIDIA zamierza dzięki kartom GeForce RTX na nowo zdefiniować grafikę komputerową, jasnym się stało, że firma wykonała ogromne i trudne zadanie. W tym tygodniu nastąpił kolejny przełomowy moment w tej historii.

Gra Battlefield V wraz z udostępnioną wczoraj aktualizacją stała się pierwszym tytułem wykorzystującym śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, dzięki opublikowaniu aktualizacji dodającej wsparcie techniki DXR.

„Po raz pierwszy zastosowaliśmy śledzenie w czasie rzeczywistym w mapach Arktyczny Fiord oraz Rotterdam i  było to niesamowite doznanie!”, Christian Holmquist, dyrektor techniczny w firmie DICE. „Śledzenie promieni w czasie rzeczywistym tworzy najbardziej wciągające i wizualnie niesamowite doświadczenia. Jesteśmy bardzo podekscytowani tym, że Battlefield V jest pierwszą grą, która wykorzystuje tę technikę.”

Kolejna nowość od NVIDIA to wczorajsze upublicznienie benchmarka Final Fantasy XV obsługującego karty GeForce RTX. Jeszcze w tym miesiącu zostanie również opublikowana aktualizacja gry Wolfenstein II: The New Colossus, dodająca obsługę techniki NVIDIA Adaptive Shading (NAS).

Aby wejść na kolejny poziom jakości grafiki w grach firma NVIDIA potrzebowała nowej architektury graficznej (Turing), nowego stylu renderowania (renderowanie hybrydowe), nowych rdzeni przetwarzania grafiki (rdzenie RT oraz rdzenie Tensor), nowych procesorów graficznych (GeForce RTX) oraz nowych narzędzi dla programistów.

Wymagało to również pomocy wielu innych graczy w branży gier. Konieczne było wynalezienie nowego standardowego API (Microsoft DirectX Raytracing), a silniki gier, takie jak Unreal Engine, Remedy i Frostbite musiały otrzymać odpowiednie wsparcie, aby wizjonerscy twórcy gier mogli skorzystać z szansy i wdrożyć te przyszłościowe techniki w swoich tytułach.

W poniedziałek, 19 listopada firma Bethesda zaktualizuje grę Wolfenstein II: The New Colossus dodając wsparcie techniki NVIDIA adaptive shading (NAS).






Polecane artykuły

Testy

Poradniki

Tagi

 android   apple   ciekawostki   gaming   google   gry   internet   komputery   kosmos   microsoft   mobilne   nauka   polska   samsung   smartfon   smartfony   tablet   technologia   telefony   windows 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies.