rozwiń filtry »

Wyszukiwanie publikacji

Aktualności

luty
16

Komunikator GG wraca, a to jego reklama. Po co wskrzeszać trupa?

16.02.2019 10:30, dodał: Benek
Ocena:

Gadu-Gadu powraca, odcinek 21337128. Nowy właściciel popularnego niegdyś komunikatora internetowego wierzy chyba w swój sukces, publikując spot reklamowy aplikacji.

Obecny właściciel marki Gadu-Gadu to polska firma o dość przewrotnej nazwie England.pl, działająca w sektorze przelewów internetowych, licencjonowana przez polski KNF. Firma wykupiła w marcu zeszłego roku prawa do całej platformy, co oznacza, że w rękach nowych właścicieli znajdują się zarówno komunikator (wraz z kodem źródłowym), domeny, logotyp, znaki towarowe, jak i wszystkie powiązane z nim serwisy. W sieci pojawił się spot reklamowy zapowiadający wielki powrót aplikacji.gadu-gadu nowy wlascicielZwiastun nowego programu jest... no, sami oceńcie. Moim zdaniem jest po prostu nieco żenujący. Być może to celowy zabieg, który jakimś cudem obudzić ma w milionach Polaków uczucie nostalgii? W końcu kiedyś (kilkanaście lat temu) z aplikacji korzystała większość polskich internautów.

Czym będzie nowe Gadu-Gadu? Oddajmy głos nowemu właścicielowi:

"Chcemy promować nie tylko sam komunikator, lecz także ideę komunikacji jako takiej. A dziś ta odbywa się w dużej mierze online. I nic w tym złego – wymiana myśli przesyłanych w wiadomościach tekstowych pomaga ludziom poznać się wzajemnie, poznać swoje potrzeby, oczekiwania, światopogląd. Wiadomości tekstowe pomagają okazać innym wsparcie i zainteresowanie. Ułatwiają to dodatki do tekstu: emotikony, gify (które niedawno wprowadziliśmy), możliwość wysyłania zdjęć. Uważamy, że dobra komunikacja to podstawa zdrowych relacji i sukcesu w biznesie. Świat będzie lepszym miejscem, gdy będziemy przykładać większą wagę do jej jakości: precyzyjności, otwartości, szczerości. Pragniemy mieć w tym swój udział, dlatego chcemy przywrócić popularność, jaką GG miało przed laty."

Dlaczego Polacy nagle mieliby zrezygnować z Facebook Messengera lub WhatsAppa i przesiadać się na narzędzie, z którego korzystać będą zapewne tylko Polacy? Pytanie pozostawiam bez odpowiedzi. Co zrobi właściciel GG, aby osiągnąć sukces? Zwróćcie uwagę na, ekhm, luźny język komunikacji.

"Update GG poprzedzony będzie odświeżeniem szaty graficznej strony www.gg.pl, launchem bloga lifestylowego dostępnego na stronie gadu-gadu.pl oraz kampanią wizerunkową w mediach społecznościowych prowadzoną pod hasłem #poGGadajmy. GG chce trafić z jej pomocą do odbiorców w różnym wieku: młodzieży, millenialsów, jak i przedstawicieli starszych pokoleń, w tym seniorów (górny limit wyszukiwarki to 120 lat!)"

Jedną z nowych funkcji komunikatora ma być losowanie rozmówcy, czyli osoby zupełnie nieznajomej. Jak żyw przypomina to funkcję z Chatroulette i podobnych serwisów, które były modne... kilka lat temu.

Czy nie wydaje się Wam, że miejsce Gadu-Gadu jest już obecnie tylko na kartach historii? Czy widzicie choćby cień szansy na zainteresowanie nową-starą aplikacją ze strony milionów Polaków? W czym GG miałoby być lepsze od dziesiątek innych popularnych komunikatorów?






Polecane artykuły

Testy

Poradniki

Tagi

 android   apple   ciekawostki   gaming   google   gry   internet   komputery   kosmos   microsoft   mobilne   nauka   polska   samsung   smartfon   smartfony   tablet   technologia   telefony   windows 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies.