rozwiń filtry »

Wyszukiwanie publikacji

Aktualności

paź
03

Jak pozbyć się telemarketera i skorzystać z RODO? To proste!

03.10.2018 09:05, dodał: Arfałek
Ocena:

Wydzwaniają, nie dają dojść do głosu, nie mówią skąd mają numer telefonu. Każdy z nas trafił na takich telemarketerów. Pokazujemy krok po kroku, jak złożyć zażalenie na nachalnych telemarketerów.

"Dzień dobry, wygrał pan los uprawniający do walki o główną nagrodę". "Dzień dobry, mam dla pani niesamowitą ofertę. Wystarczy przyjść na spotkanie i odebrać upominek". "Dzień dobry, to niesamowita okazja do zarobku". "Witam serdecznie! Mam dla pana świetną wiadomość!".

To tylko kilka przykładów. Takie właśnie telefony muszą odbierać każdego dnia tysiące Polaków. Namolnych telemarketerów nie brakuje. Gdy chcemy o coś zapytać, nie dają dojść do słowa. Gdy pytamy, skąd mają nasz numer, po prostu nie odpowiadają. Gdy dociekamy, po co właściwie z nami rozmawiają, bardzo często kręcą.

"Każdy dzwoniący do nas człowiek ma obowiązek się przedstawić. Każdy dzwoniący ma też obowiązek poinformować, skąd właściwie dzwoni, jaką firmę reprezentuje i w jakim celu." - podkreśla dr Maciej Kawecki, dyrektor departamentu zarządzania danymi w Ministerstwie Cyfryzacji.

To jednak tylko teoria. Praktyka pokazuje, że w ten sposób zachowują się telecentra dużych firm - tam, gdzie rozmowy są rejestrowane. Tam, gdzie klienta trzeba traktować po prostu z szacunkiem. Do Polaków bardzo często wydzwaniają jednak przedstawiciele firm organizujących pokazy garnków, badania medyczne, nakłaniających na podejrzane inwestycje finansowe lub po prostu w celach konkursowych. W takich rozmowach wyciągnięcie skąd jest dzwoniący jest praktycznie niemożliwe. Konsultanci wiją się, kręcą, prawdy nie mówią. Cwaniakują, ale informacji o tym, skąd mają numer nie chcą podać.

Co w takim przypadku robić? Nic straconego, jest i na to sposób. Skarga do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Można ją wypełnić w kilka minut, wysłać przez internet.

W sieci pełno informacji o tym, że do odstraszenia telemarketerów wystarczy samo słowo RODO. Problem w tym, że to z pewnością może skończyć jedną rozmowę, ale wcale nie ukróci całej serii telefonów. Dlaczego? Bo skoro jest się w bazie danych telemarketerów, to będą z tej bazy dalej korzystać. Jednego konsultanta zastąpi inny.

 

 

Opublikowane dzięki: Money.pl






Polecane artykuły

Testy

Poradniki

Tagi

 android   apple   ciekawostki   gaming   google   gry   internet   komputery   kosmos   microsoft   mobilne   nauka   polska   samsung   smartfon   smartfony   tablet   technologia   telefony   windows 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies.