rozwiń filtry »

Wyszukiwanie publikacji

Aktualności

mar
11

Huawei z rekordowym udziałem w polskim rynku smartfonów

11.03.2019 17:15, dodał: Maksym Słomski
Ocena:

Cytując klasyka: "tej siły już nie powstrzymacie". Huawei pochwalił się udziałem w polskim rynku sprzedanych w 2018 smartfonów. Wynik jest imponujący.

Udział Huawei w polskim rynku smartfonów, pod względem liczby sprzedanych urządzeń, wzrósł w 2018 roku do 29,5% z 21,8% rok wcześniej. Szczególnie znaczący wzrost firma zanotowała w segmencie premium. Udział smartfonów Huawei na półce powyżej 600 euro skoczył w ostatnim roku do 16,5% z zaledwie 4,2%, jak wynika z danych GfK Polonia.Pod względem wartości sprzedanych urządzeń, udział Huawei wzrósł w 2018 roku do 27%, w porównaniu do 19,4% w 2017 roku. Wartościowe ujęcie sprzedaży smartfonów z segmentu ponad 600 euro wzrosło - do 14,8% z 3,7% rok wcześniej.

„To dla nas niezwykle ważne, że notujemy mocny wzrost nie tylko w ujęciu liczbowym, ale też pod względem wartości. To dowód, że Polacy chętnie sięgają po nasze flagowce, najdroższe, ale też najbardziej zaawansowane urządzenia z półki premium. Za tym wynikiem stoją dwa ostatnie flagowe modele, Mate20 Pro i P20 Pro. Już za dwa tygodnie mamy globalną premierę nowej serii P30, która pozwala nam liczyć na jeszcze lepszy wynik w tym roku” – powiedział Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group w Polsce.

Poza półką premium, w 2018 Huawei cieszył się także niezwykle wysokim udziałem w segmencie smartfonów kosztujących 300-400 euro. Firma zagarnęła aż 41,5% z tej części rynku, w porównaniu do 30,3% rok wcześniej (ujęcie ilościowe). Udział wartościowy wzrósł do 41,6% z 30,9% przed rokiem.Siła marki Huawei także wzrosła w ubiegłym roku. Z danych Ipsos wynika, że świadomość marki (brand awarness) wzrosła na koniec 2018 roku do 90% z 89% rok wcześniej. Znajomość marki (familiarity) wzrosła do 78% z 72%, a rozważanie zakupu (consideration) wzrosło do 44% z 40%.

„90 proc. Polaków zna markę Huawei, 78 proc. wie czym jest ta marka, a 44 proc. Polaków bierze pod uwagę zakup produktów z oferty Huawei. Zależy nam na tym, aby zwiększyć świadomość marki wśród polskich klientów i sprawić, że jeszcze częściej będą brali ją pod uwagę podczas kupna sprzętu elektronicznego" – powiedziała Dorota Natalia Haller, dyrektorka marketingu, komunikacji i digital Huawei Consumer Business Group w Polsce.

Wyniki osiągnięte przez firmę Huawei w Polsce wpisują się w globalny wzrost, o którym pisaliśmy jakiś czas temu. Huawei chce dostarczyć 250 milionów urządzeń w roku 2019 i aż 300 milionów w roku 2020. W 2018 roku liderem dostaw był Samsung z wynikiem 292.3 milionów urządzeń. Na drugim miejscu znajdowało się Apple z wynikiem 208.8 miliona urządzeń, a podium zamykała firma Huawei, która dostarczyła 206 milionów smartfonów. Podczas gdy dostawy Samsunga spadły o 8%, a Apple o 3.2%, Huawei odnotował wzrost aż o... 33.2%.

Huawei wkrótce zostanie liderem rynku smartfonów na świecie






Testy

Poradniki

Tagi

 android   apple   ciekawostki   gaming   google   gry   internet   komputery   kosmos   microsoft   mobilne   nauka   polska   samsung   smartfon   smartfony   tablet   technologia   telefony   windows 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies.