rozwiń filtry »

Wyszukiwanie publikacji

Aktualności

mar
28

GFK: Huawei liderem globalnego rynku smartfonów. Samsung w odwrocie

28.03.2019 10:05, dodał: Maksym Słomski
Ocena:

Samsung, Apple i Xiaomi, nie mówiąc już o innych markach, mogą zazdrościć firmie Huawei sprzedaży smartfonów.

Według najnowszych, styczniowych danych GFK dotyczących globalnej sprzedaży smartfonów, mamy nowego lidera tego rynku. Sprzedaż smartfonów firmy Huawei w styczniu wzrosła aż o 21%. Dzięki temu firmie udało się zgarnąć aż 18.8% udziałów na globalnym rynku tych urządzeń.HuaweiGFK podaje, ze firma Huawei (bez wliczania urządzeń marki Honor!) jako jedyna sprzedała ponad 10 milionów sztuk smartfonów. Co ciekawe, wzrost sprzedaży zaliczyła także marka Honor, mająca w styczniu 9.1% udziałów rynku smartfonów. Blado wypadają na tle obu marek Samsung i Huawei, które zagarnęły dla siebie odpowiednio 16% i 14.9% globalnego rynku. Po piętach depcze im OPPO (12%) i VIVO (10.5%).Zestawienie jasno pokazuje jak bardzo spadła rokrocznie sprzedaż smartfonów. Najwyraźniej konsumenci zmęczeni są brakiem innowacji w smartfonach lwiej części producentów. Rok do roku sprzedaż spadła o 27%, co przekłada się na 59.08 miliona sztuk. Nawet Huawei sprzedał o 35% mniej urządzeń, jeśli uwzględnimy wyłącznie rynki inne, niż chiński. Jeszcze gorzej wypada Xiaomi, które zanotowało 61-procentowy spadek, również bez uwzględniania sprzedaży w Państwie Środka.

Huawei P30 i P30 Pro - premiera już za nami! Byliśmy tam






Polecane artykuły

Testy

Poradniki

Tagi

 android   apple   ciekawostki   gaming   google   gry   internet   komputery   kosmos   microsoft   mobilne   nauka   polska   samsung   smartfon   smartfony   tablet   technologia   telefony   windows 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies.