rozwiń filtry »

Wyszukiwanie publikacji

Aktualności

wrz
06

Gamingowe komputery sprzedają się coraz lepiej! Gdzie ten kryzys?

06.09.2017 09:55, dodał: Maksym Słomski
Ocena:

Od tylu lat mówi się, że komputerów do gier nikt już nie kupuje i z odwiecznego pojedynku zwycięsko wychodzą tym razem konsole. Najnowsza analiza rynku przeprowadzona przez GfK Entertainment pokazuje jednak, że gamingowe PCty mają się doskonale, a ich popularność rośnie.

"Gotowe", czyli uprzednio skonfigurowane i złożone w całość, komputery do gier jeszcze do niedawna były na rynku niszą tak małą, że mało kto zwracał na nie uwagę. Nie chodzi mi tutaj o byle jak złożone naprędce konstrukcje z Allegro, ale pełnowartościowe komputery dla graczy (o lepszej lub gorszej specyfikacji), sprzedawane przeważnie przez znane i uznane na rynki marki. Okazuje się, że rok 2017 przyniósł tak gwałtowne wzrosty ich sprzedaży, że nie spodziewali się ich nawet producenci sprzętu komputerowego.

Najnowsze badanie Gfk Entertainment rzuca światło na "kryzys" (a w zasadzie jego brak) na rynku komputerów i akcesoriów gamingowych. Przychody ze sprzedaży komputerów dla graczy wzrosły w 2017 roku aż o 55% względem roku poprzedniego. Lepiej zaczęły się sprzedawać nawet laptopy dla graczy, mimo sporego wzrostu ich cen. Tutaj odnotowano wzrost na poziomie 24%. Rynek desktopów i laptopów dla graczy, z wyłączeniem Ameryki Północnej, opiewał w tym roku na 1.5 miliarda euro.

Najwięcej komputerów gamingowych kupowali mieszkańcy Europy Zachodniej, która ma aż 44% udziału w przychodach. Drugie miejsce zajęła Azja z 34% udziałów, a trzecie Wschodnia Europa, do której wlicza się przede wszystkim Rosja (12%).

Równie dobrze sprzedają się akcesoria dla graczy, takie jak klawiatury, myszki, monitory i zestawy słuchawkowe. Rokroczny wzrost sprzedaży wyniósł tutaj 56%, jeśli porównać okres od stycznia do czerwca tego roku, do okresu analogicznego w roku poprzedzającym. Sprzedaż w pierwszej połowie tego roku opiewała na 1.1 miliarda euro.

Największe wzrosty odnotowano na rynku monitorów dla graczy, które wygenerowały aż o 114 procent wyższe przychody niż rok temu i miały znaczący wpływ na wynik całego segmentu rynku. To właśnie monitory stanowiły aż 57% wszystkich sprzedawanych akcesoriów dla graczy.

Gfk Entertainment prognozuje dalsze wzrosty sprzedaży, które będą ściśle powiązane z popularyzacją e-sportu na świecie.

 

 

Źródło: Gfk Entertainment






Polecane artykuły

Testy

Poradniki

Tagi

 android   apple   ciekawostki   gaming   google   gry   internet   komputery   kosmos   microsoft   mobilne   nauka   polska   samsung   smartfon   smartfony   tablet   technologia   telefony   windows 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies.