rozwiń filtry »

Wyszukiwanie publikacji

Aktualności

paź
05

Coraz więcej Polaków ogląda w Sieci filmy i seriale

05.10.2013 13:53, dodał: Bartosz Czechowicz
Ocena:

Jak wynika z najnowszych badań, praktycznie połowa polskich Internautów decyduje się już na oglądanie ulubionych pozycji wideo online. Co ciekawe, znacząco rośnie także odsetek tych, którzy w zamian za dostęp do wybranych treści akceptują oglądanie reklam.

Według portalu media2.pl i opublikowanych na jego łamach badań, już 48% polskich użytkowników Sieci ogląda w Internecie filmy i seriale. Odsetek ten jest jednak sporo wyższy u osób w wieku 15-19 lat (prawie 70%) i mieszkańców dużych miast (51%). Wśród wszystkich użytkowników VOD bardzo szybko rośnie także grupa najbardziej zagorzałych zwolenników tego typu usług - 39,5% oglądających materiały wideo w Sieci osób przyznaje, że robi to minimum 3 razy w tygodniu. 18% twierdzi, że robi to nawet... codziennie.

"Widać, że szybciej niż liczba użytkowników tego medium rośnie liczba wiernych e-widzów. VOD wyszło więc z fazy medium testowanego i dołączyło do stałego repertuaru wielu polskich internautów. Dla reklamodawców oznacza to większą przewidywalność przy planowaniu kampanii w serwisach wideo" - komentuje Wojciech Kowalczyk, szef marketingu Atmediów.

Oferujące dostęp do filmów i seriali portale muszą jednak na czymś zarabiać, a oprócz tego dysponować środkami finansowymi potrzebnymi do utrzymania się. Jeśli dostęp do oferowanych treści nie jest płatny, to budżet trzeba zasilać pieniędzmi z reklam. Z badań wynika, że wśród użytkowników coraz bardziej wzrasta tolerancja dla tego typu strategii. Już 73% ankietowanych twierdzi, że akceptuje takie rozwiązania. Co ciekawe, tylko co piąty Internauta z kolei wyraża opinię, że za oglądanie materiałów wideo mógłby uiszczać niewielką opłatę.

"Postawy użytkowników definiują ofertę VOD w Polsce. Nadawcy i wydawcy na razie ostrożnie inwestują w kontent. Przy obecnych cenach kampanii VOD, sfinansowanie dobrego meczu oznaczałoby konieczność pokazania kilkudziesięciu minut reklam" - zaznacza jednak Kowalczyk.

Z badań wynika że, przynajmniej do tej pory, dodatkowe formy oglądania materiałów wideo nie wpływają negatywnie na popularność tradycyjnej, linearnej telewizji. 97% respondentów deklaruje bowiem w tegorocznych badaniach oglądanie telewizji, co jest stałym wynikiem już od lat. Nie zmienia się także czas jej oglądania, który wynosi średnio około 4 godzin dziennie.

Źródło: media2.pl,






Testy

Tagi

 android   apple   ciekawostki   gaming   google   gry   internet   komputery   kosmos   microsoft   mobilne   nauka   polska   samsung   smartfon   smartfony   tablet   technologia   telefony   windows 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich osobom trzecim. Pliki cookie pozwalają na poznanie twoich preferencji na podstawie zachowań w serwisie.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Poznaj szczegóły i możliwości zmiany ustawień w Polityce Cookies.